Mity na temat pozycjonowania stron internetowych

Wokół marketingu internetowego w wyszukiwarkach narosło wiele mitów, które często wprowadzają w błąd mało zaawansowanych użytkowników. W związku z tym przyjrzyjmy się im i zobaczmy, które z nich można obalić, aby pokazać, gdzie ma miejsce rzeczywistepozycjonowanie stron Internetowych, a gdzie zwykła próba oszustwa.

 

1. Page Rank nie ma znaczenia

6 października 2014 roku Google wydało komunikat w którym oznajmiło, że o dawna nie aktualizowało i nie ma planów aktualizowania Page Rank Toolbar. W związku z tym wiele osób stwierdziło, że Page Rank nie ma już znaczenia i przestał istnieć. Jest to mit. Po prostu, PageRank nie jest obecnie widoczny tak jak wcześniej dla wszystkich, ale tylko dla upoważnionych do tego osób i algorytmów.

 

2. Google karze za brak mobilnej wersji strony

Do połowy kwietnia temat mobilnych wyników wyszukiwanie nie schodził z głównych stron blogów, grup dyskusyjnych i for Internetowych o tematyce marketingu w wyszukiwarkach. Co bardziej radykalni twierdzili, że brak mobilnej wersji strony spowoduje, że zniknie ona z wyników wyszukiwania. I rzeczywiście, brak strony mobilnej ma jak najbardziej wpływ na pozycje, ale tylko w przypadku mobilnych wyników! Na standardowe posiadania lub brak strony RWD nie wpływa w ogóle. Zatem, czy muszę mieć stronę dostępną dla urządzeń mobilnych? Jeżeli chcesz tracić 15% potencjalnych klientów, bo tyle właśnie wynosi udział ruchu mobilnego w Polsce, to strona RWD nie jest Ci do niczego potrzebna.

 

3. Optymalizacja nie jest konieczna, wystarczą linki

Bez solidnej optymalizacji nie da się wprowadzić strony na topowe pozycje. Dlatego każdy proces pozycjonowania powinien być poprzedzony solidnym i rzetelnym audytem, który zostanie wcielony w życie przed pozycjonowaniem. Profesjonalne strony Internetowe są optymalizowane jeszcze na etapie ich tworzenia.

 

4. Jakość linków nie ma znaczenia, liczy się ilość

Kiedyś liczyła się ilość linków, im było ich więcej tym wyżej w wynikach organicznych była strona. Obecnie nie liczy się ich ilość, a jakość. Jakość, czyli źródła z których pochodzą. Żeby osiągnąć efekty należy je maksymalnie dywersyfikować, umieszczać zarówno samodzielnie ale i poprzez linkbaiting, który może nam przynieść najlepszej jakości naturalne linki.

 

5. Katalogi to zło

Masowe korzystanie z katalogów i opieranie na nich strategii SEO licząc, że w ten sposób osiągniemy topowe pozycje nie jest dobrym pomysłem. Nadmiar katalogów jest bardzo powszechnym powodem kary ręcznej. Jednak ręczne dodanie strony do dobrej jakości katalogów ogólnych (katalog.wp.pl, katalog.onet.pl itp.) a także katalogów firm (PanoramaFirm, Zumi) znacznie poprawia ranking. Katalogi to miejsce, w których możemy znaleźć wszystkie profesjonalne sklepy Internetowe!

 

6. AdWords ma wpływ na pozycjonowanie

Wykupienie reklamy AdWords nie przełoży się w żadne bezpośredni sposób na pozycje strony. Nie będzie miała miejsca sytuacja, w której zapłacimy za reklamę, a w zamian tego Google poprawi ranking naszej strony. Jednak płatna reklama może pośrednio wpłynąć na nasze pozycje! Za pomocą AdWords zwiększamy liczbę wejść na stronę i istnieje prawdopodobieństwo, że osoby ją odwiedzające umieszczą gdzieś link do naszej www.

 

7. Przekierowanie 301 nie przenosi kar

Jest to mit, o którym często zapomina wiele osób. Przekierowanie 301 przenosi kary, i najgorszym krokiem jaki możemy wykonać w przypadku otrzymania kary od Google jest przekierowanie starej, ukaranej domeny na nową.

 

8. Linki nofollow nie mają wartości

Kolejny mit. Linki nofollow mają dwojaką wartość. Po pierwsze, służą do budowania ruchu z przekierowań, a pod drugie budują naturalny profil linków. Profesjonalne pozycjonowanie stron Internetowych opiera się na pozyskiwaniu linków każdego typu.

 

9. Osiągnięcie założonej pozycji (top1, top3) to koniec pozycjonowania

Osiągnięcie pierwszej pozycji to nie koniec. To w zasadzie początek pozycjonowania, ponieważ cały czas należy dbać o to, żeby strona utrzymała wyniki. Z naszych obserwacji wynika, że porzucenie prac na miesiąc niesie za sobą negatywne skutki i spadki.

 

10. SEO to to samo co pozycjonowanie

W potocznym języku tak, jednak precyzując: SEO to optymalizacja strony pod wyszukiwarki, natomiast pozycjonowanie to działania, których celem jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Na pozycjonowanie składa się, ogólnie rzecz ujmując SEO i linkbuilding.

 

11. Można kupić pozycję od Google

W wynikach organicznych jest to niemożliwe. Pozycję od Google można kupić jedynie w przypadku reklamy Google AdWords, ale nie będą to wyniki organiczne! Dlatego, jeżeli ktoś mówi, że może kupić gwarantowane pozycje w Google to lepiej poszukajmy firmy, która realizuje profesjonalne pozycjonowanie, a nie stara się wyciągnąć z nas pieniędzy.

Powrót

Napisz wiadomość

Kontakt

 

W celu usprawnienia obsługi, witryna korzysta z plików cookie,dowiedz się więcej.

x